

PRILOŽNOSTI IN IZZIVI UČENJA V SODOBNEM ČASU Z VIDIKA OTROKA IN ODRASLIH
V šolskem letu 2020/21 bo vsebina študijskih srečanj namenjena osvetlitvi vloge odraslih in pomenu odnosne kompetence v povezavi z raznolikostjo učenja in igre otrok v vrtcu.
Teme, ki jih bomo v sklopu študijskih srečanj obravnavali so:
- Pomen komunikacije, ravnanj odraslih, empatije in odnosne kompetence.
- Raznolikost učenja in igra predšolskih otrok.
- otrokovo vedenje
- Raznolikost učenja.
- Spodbujanje mišljenja otrok in globinsko učenje.
- Pomen spontane igre.
Cilja:
- Z organizacijo spodbudnega učnega okolja, podpreti dejavno vlogo otroka kot ustvarjalca lastnega učenja in znanja.
- Otrok spoznava, da vsi odrasli in otroci, pripadajo družbi in so pomembni.
Pri delu in življenju v vrtcu si bomo še bolj prizadevali, da vključimo otroke kot dejavne udeležence procesa in pobudnike dejavnosti. Otroke bomo vključevali v proces načrtovanja, nadgrajevali bomo njihovo predznanje, spodbujali učenje otrok od otrok in jih vključevali v proces podajanja povratnih informacij o videnem in doživetem.
Dejavno vlogo otrok bomo dosegli:
- z organizacijo spodbudnega učnega okolja, v katerem bomo otroci in odrasli sodelovali, se učili drug od drugega, otroci bodo samostojno izbirali, prepoznavali probleme, preizkušali rešitve na različne načine;
- z uravnoteženostjo med načrtovano in nenačrtovano dejavnostjo, pri čemer bomo izhajali iz otrokovih samoiniciativnih pobud in načrtovali skupaj z otroki;
- otrokom bomo omogočili ustrezen delež časa za spontano igro, z občasnim aktivnim vključevanjem odraslih.
Pedagoški delavci si bodo v okviru te prednostne naloge izmenjali pedagoško prakso v obliki učnih sprehodov.
Zaradi pojava epidemije covid-19 se pri organizaciji in izvedbi dejavnosti upoštevajo HIGIENSKA PRIPOROČILA ZA VRTCE ZA PREPREČEVANJE ŠIRJENJA SARS-CoV-2 (NIJZ) ter priporočila MIZŠ.